از کوچه بامداد

آنچه محظوظ کند جان را

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

عشق چرا؟

عشق چرا؟

ترجمه که تمام شد نسخه‌ی اولیه را پیش از ویرایش نهایی برای ناشر فرستادم تا برود پی کار مجوز و این قبیل کاغذ بازی‌های جان به لب رسان. دیروز جواب ممیزی ارشاد آمد. محض رضای خدا از یک کلمه هم نگذشته‌اند و تیغ تیز مصلح جامعه را برکشیده و ریشه‌ی هرچه عشق و آغوش و بوسه بوده را از بیخ بریده‌اند. نوشته‌اند «حذف شود». این دومین تجربه‌ی ما زوج جوان در مواجهه با شمشیر اصلاح به دستان ارشاد است. بوسه و آغوش و عشق را چگونه می‌توان از میان برچید؟ تنها کاری که در این زمان از دست من بر می‌آید این است که زین پس در هر زمان و در میان هر جمعی که بودیم، معشوق و دلبر خود را تنگ در آغوش گرفته و جانانه ببوسم. من تیغ در دست ندارم، دروازه‌های قلبم را گشوده و هرچه عشق دارم به پای معشوقم می‌ریزم تا زیر پایش گلستان شود. شما بسوزانید، ما می‌رویانیم.

عشق

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
صادق زمانی

زنگ یازدهم

کالری سوزی

البته، افزودن مقداری حرکات هوازی بر برنامه مطالعه کالری‌سوز، به یقین میزان کالری‌سوزی را افزایش خواهد داد. در ادامه میزان کالری که یک انسان 68 کیلوگرمی با انجام فعالیت‌های زیر به مدت 15 دقیقه می‌سوزاند مشخص شده است:

  1. دوچرخه سواری بیشتر از 32 کیلومتر: 273 کالری
  2. آهسته دویدن: 171 کالری
  3. دوچرخه ثابت: 170 کالری
  4. اسکی: 102 کالری
  5. رقصیدن: 77 کالری
  6. باغبانی: 68 کالری
  7. بیلیار: 42 کالری
  8. خرید کردن: 40 کالری
  9. رانندگی: 34 کالری
  10. تایپ کردن: 25 کالری

کارهای زیادی به نظر می‌رسند، خب بیایید نگاه دقیق‌تری به خندیدن بیندازیم. خندیدن از راه افزایش ضربان قلب به میزان 10 تا 20 درصد به کالری سوزی کمک می‌کند. متابولیسم یا سوخت و ساز در بدن شما نیز افزایش می‌یابد، به این معنی که وقتی در حالت استراحت، خنده را متوقف کرده‌اید باز هم کالری بیشتری می‌سوزانید. خب حالا خندیدن دقیقاً چه مقدار کالری می‌سوزاند؟

زنگ تندرستی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
صادق زمانی